Als stagiair klant contact centrum Publiekszaken ben jij het eerste aanspreekpunt voor de inwoners van de…
- Maatschappelijk, Dienstverlening, Stage
- MBO, MBO+
Home › Vakgebieden › Dienstverlening & Publiekszaken
De ouder die digitaal aangifte doet van zijn pasgeboren kindje. De jongere die aan de balie een geslachtswijziging komt doorgeven. De inwoner die telefonisch melding maakt van een kapotte stoeptegel. Of de journalist die onderzoek doet naar de textielindustrie in Enschede. Werk je binnen het vakgebied dienstverlening en publiekszaken, dan sta je in direct contact met de inwoners en ondernemers van de gemeente Enschede. Het mooie daarvan: je kunt direct iets voor ze betekenen.
Persoonlijk contact
Of je nu bij ons klantcontactcenter, het stadsarchief, de postregistratie of bij burgerzaken – de balie – aan de slag gaat, jij weet wat er in de stad en bij onze inwoners speelt. Je hebt veel persoonlijk contact met de burgers en helpt ze direct, bijvoorbeeld door hun vragen te beantwoorden. Of je maakt intern melding van wat je signaleert, zodat andere afdelingen dit verder kunnen oppakken. Jij maakt dus het verschil! Extra leuk: doordat je zoveel meekrijgt, bouw je superveel kennis en expertise op. Ook krijg je de kans om producteigenaar te worden. Dan ben je van a tot z verantwoordelijk voor alle aspecten die bij een bepaald thema (bijvoorbeeld huwelijken, verkiezingen of paspoorten) komen kijken. Voor alle onderwerpen binnen dienstverlening en publiekszaken – en dat zijn er veel! – hebben we producteigenaren. Uniek in gemeenteland!
Jezelf ontwikkelen en doorgroeien
Wist je dat Enschede continu haar digitale dienstverlening verbetert? Als een van de eerste 100.000-plus-gemeente van Nederland gingen wij over naar iBurgerzaken en andere innovaties die het voor onze inwoners makkelijk maken om 24/7 zelf hun zaken te regelen. Ook op andere vlakken blijven we innoveren en experimenteren om onze dienstverlening te verbeteren. Het voordeel van werken bij een lerende organisatie als de onze? Je krijgt volop ruimte om je te ontwikkelen en door te groeien. En heb je verfrissende ideeën of zie je kansen om iets anders of beter te doen? Dan krijg je de vrijheid, de tijd én het vertrouwen om hier zelf mee aan de slag te gaan.
Jouw inbreng doet ertoe!
Jij en je collega’s zijn hét visitekaartje van onze gemeente. Je hebt live of via telefoon, mail of social media contact met de inwoners én direct invloed op de dienstverlening en het imago van Enschede. Een verantwoordelijke taak waarbij jouw output – het werk dat je levert – meteen zichtbaar is.
Continu verbeteren zit in ons DNA.
Doen zoals we het altijd al doen? In Enschede willen we juist steeds vernieuwen. En wie kunnen dat nu beter aanjagen dan de mensen die in contact staan met onze inwoners en weten wat er speelt? Precies! Niet voor niets liggen binnen ons vakgebied de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie.
Bij iedere collega staat de deur open.
Fijne collega’s bepalen een groot deel van je werkplezier. Kenmerkend voor onze organisatie is dat er een open en toegankelijke sfeer heerst, we betrokken zijn bij elkaar en een ander graag verder helpen.
Postbus 20
7500 AA Enschede
Tel: 14 053
Email: matchpoint@enschede.nl
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Deze cookies zijn nodig om het inloggen, het solliciteren en de chat-functie mogelijk te maken. Ook zorgen ze ervoor dat je niet bij ieder bezoek opnieuw de cookie-melding te zien krijgt. Je kunt deze cookies niet uitschakelen.
Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.
Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.